سبد خرید شما خالی است
    0 محصول
آشنایی با آیفون xs max

آشنایی با آیفون xs max

گوشی‌های آیفون X کاربران خود را شگفت‌زده کرد. اما در کنار طراحی به‌روز این گوشی‌ها، مشکلاتی از جمله عدم تشخیص سریع چهره کاربران، کند شارژ شدن یا کار نکردن شارژ بی‌سیم از جذابیت گوشی‌های آیفون کاسته بود.

 

آشنایی با آیفون xs max

شرکت اپل چهار سال از یک طرح تکراری در ساخت گوشی‌های خود استفاده می‌کرد. تا اینکه اپل بالاخره در سال 2018 با طراحی نوین گوشی‌های آیفون X کاربران خود را شگفت‌زده کرد. اما در کنار طراحی به‌روز این گوشی‌ها، مشکلاتی از جمله عدم تشخیص سریع چهره کاربران، کند شارژ شدن یا کار نکردن شارژ بی‌سیم از جذابیت گوشی‌های آیفون کاسته بود. همین امر سبب شد تا شرکت اپل با طراحی گوشی‌های آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس، سعی در برطرف کردن این نقص‌ها کند. حاصل این تلاش، طراحی گوشی منحصر به فرد آیفون xs max بود. این طراحی توانست دلیل سخت‌افزار قدرتمند خود، سال‌ها در رقابت با محصولات مشابه پیروز باشد. آیفون XS max   به لطف ویژگی‌هایی از جمله بزرگ‌تر بودن صفحه‌نمایش، بهبود عملکرد باتری و سیستم تشخیص‌چهره پیشرفته از گوشی‌های محبوب شرکت اپل به‌شمار می‌آید.

 ایفون ایکس اس مکس

 

مزایای آیفون XS max

آشنا ‌بودن با مزایا و قابلیت‌های تلفن‌همراه پیش از خرید، سبب می‌شود تا هوشمندانه‌‌تر خرید كنیم. همچنین کمک می‌کند به‌راحتی بتوانیم تلفن‌همراهی متناسب با نیاز‌های خود خریداری كنیم. در ادامه به بررسی مزایا و قابلیت‌های آیفون XS max  می‌پردازیم.

 

صفحه نمایش بزرگ


آیفون XS max دارای صفحه‌نمایش 6.5 اینچی است. صفحه‌نمایش گوشی به خاطر حاشیه‌های بسیار باریک نمایشگر،  تا لبه‌های گوشی کشیده می‌شود. این امر تجربه بصری بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورد. دقت رنگ‌ها در این نوع گوشی‌های آیفون بهبود پیدا کرده است. همچنین خوانایی صفحه‌نمایش در زیر نور مستقیم خورشید عالی است .

صفحه نمایش ایفون ایکس اس مکس

 

بالا بودن حساسیت تاچ

پنل آیفون XS max با نرخ 120 هرتزی شناسایی لمس ، این امکان را به کاربران می‌دهد تا کار‌هایی مانند تایپ با کیبورد را با حداقل میزان خطا انجام دهند و نرمی تاچ  این گوشی‌ها برای کاربران به خوبی قابل مشاهده و درک است .

مقاوم بودن در برابر آب و گرد و غبار

بدنه آیفون ایکس اس مکس از گوریلا گلس 6 ساخته شده است. شرکت اپل از آن به عنوان مقاوم‌ترین شیشه در ساخت گوشی‌ها یاد می‌کند. مقاومت بدنه در برابر آب و گرد و غبار به دلیل گواهی IP68 افزایش پیدا کرده است. آیفون ایکس اس مکس تا 30 دقیقه در عمق 2 متری آب، سالم می‌ماند.

اسپیکرهای قدرتمند

اسپیکرهای قدرتمند استریو با تولید صدایی بدون نویز و فراگیر تجربه شنیداری را هنگام پخش موسیقی و دیدن فیلم ارتقا می‌بخشند.

 

 

 چیپست a12


پردازنده‌های پیشرفته و پایدار هفت نانومتری  a12 مهم‌ترین نقطه قوت آیفون XS max است. این چیپست پیشرفته، هم از نظر گرافیک و هم از نظر پردازش توقع کاربران را از پردازنده‌های گوشی چند پله بالاتر برد. چیپست a12 در مقایسه با چیپست a11 که قبل از این چیپست قدرتمند ، در گوشی‌های آیفون استفاده می‌شد ؛ 15 درصد سریعتر عمل می‌کند. این چیپست می‌تواند مصرف انرژی را تا 50 درصد کاهش دهد. همین امر باعث می‌شود که مدت زمان نگه داشتن شارژ باتری، طولانی‌تر شود. تراشه a12 در کنار رم 4 گیگابایتی، گرافیک گوشی‌های اپل را 50 درصد بهبود بخشیده است.

سیستم تشخیص چهره سریع


اپل اولین شرکتی بود که از قابلیت فیس‌آیدی در گوشی‌های خود استفاده کرد. این شرکت سعی می‌کند که در هر زمان قابلیت‌ها و سرعت فیس‌آیدی را ارتقا ببخشد. با توجه به اینکه آیفون XS max از چیپست قدرتمند a12 و پردازش عصبی 8 هسته‌ای بهره می‌برد؛ انتظار می‎‌رود که این نوع آیفون در مقایسه با آیفون X، سرعت بهتری در تشخیص چهره کاربران داشته باشد. این موضوع در تجربه نیز به اثبات رسیده است. كاربران گوشی آیفون XS max اظهار داشته‌اند كه فیس‌آیدی به كار رفته در این گوشی‌ها در مقایسه با مدل‌های مشابه آیفون، رشد چشمگیری داشته است و قادر است حتی در زوایای مختلف نیز چهره كاربران را تشخیص دهد.

معایب آیفون ایکس اس مکس

آیفون ایکس اس مکس در کنار مزایای منحصر‌به‌فرد، معایبی نیز دارد. اما خبر خوش این است که برای این مشکلات راه‌حل‌هایی وجود دارد. شرکت اپل در تلاش است تا مثل همیشه رضایت مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد .

آنتن‌دهی ضعیف سیم کارت

به نظر تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های اپل، آیفون xs max نسبت به آیفون‌های قدیمی‌تر از نظر آنتن‌دهی ضعیف‌تر عمل می‌کند. شرکت اپل برای رفع این مشکل به کاربران توصیه کرد تا با نصب iOS 12.0.1 این مشکل را برطرف کنند .

زود خالی شدن شارژ  باتری

طبق آزمایش‌های کانسومر ریپورتس، آیفون xs max توانست با یک‌بار شارژ، ۲۶ ساعت شارژ نگه دارد. برای اکثر کاربران تنها یکبار شارژ کردن گوشی در روز کافی است. اما در استفاده‌های سنگین نیاز است که گوشی بیش از یکبار در روز شارژ شود.

بررسی جایگاه آیفون XS max

مقابسه با سایر آیفون‌های هم‌رده خود

آیفون Xs و Xr دو رقیب برای آیفون XS max هستند. در رقابت بین این سه گوشی، همیشه آیفون XS max  پیروز بوده و در جایگاه نخست قرار می‌گیرد. آیفون ایکس اس مکس نسبت به رقبای خود عملکرد بهتری در عکاسی و باتری از خود نشان می‌دهد. اگر طرفدار عکس‌های پرتره هستید؛ به خوبی می‌توانید روی آیفون XS max حساب کنید. زیرا این گوشی می‌تواند به راحتی عکس را از پس‌زمینه جدا کند و خروجی عکاسی در حالت پرتره رضایت‌بخش است. ظرفیت رم آیفون ایکس اس مکس برخلاف مدل ایکس آر، ۴ گیگابایت است. این موضوع می‌تواند بر جذابیت آیفون ایکس اس مکس بیفزاید. سرعت گرافیکی آیفون ایکس اس مکس نسبت به آیفون ایکس اس بیشتر است و در مدت زمان کوتاه‌تری می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا کند. همچنین  قدرت تشخیص چهره ایکس اس مکس بهتر و سریع‌تر از دو مدل دیگر است.

 

مقایسه با رقبا از سایر برندها

آیا در انتخاب گوشی مناسب بین آیفون XS max یا گوشی‌های اندرویدی سامسونگ و شیائومی مردد هستید؟ می‌خواهید با مقایسه منطقی بین آیفون xs max و رقبای اندرویدی بهترین گوشی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید؟ سامسونگ نوت 10 پلاس و ردمی نوت 10 شیائومی دو مدل اندرویدی هستند که ارشد موبایل برای مقایسه انتخاب کرده است.

مقایسه آیفون ایکس اس مکس و سامسونگ نوت ۱۰ پلاس

با توجه به پردازنده‌های قدرتمند، هر دو گوشی با عملکرد و سرعت مشابهی می‌توانند برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا کنند. درست است که صفحه‌نمایش سامسونگ نوت ۱۰ پلاس بزرگ‌تر است اما آیفون xs max خوش دست‌تر است. کار کردن با یک دست در آیفون xs max آسان‌تر می‌باشد. همچنین در مورد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، باید توجه کنیم که هر دو گوشی هوشمند از استاندارد IP68 در این زمینه پشتیبانی می‌کنند. بنابراین هر دو از نظر طراحی و مقاومت در برابر آب و گرد ‌و غبار ویژگی‌های قابل تحسینی برخوردار هستند. همین موضوع، انتخاب بین آن‌ دو را کمی سخت می‌کند.

مقایسه آیفون ایکس اس مکس با ردمی ۱۰ شیائومی

عملکرد آیفون ایکس اس مکس در مقایسه با ردمی ۱۰ شیائومی ، سریع‌تر است و در مدت زمان کوتاه‌تری می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا کند. دوربین استفاده شده در ردمی 10، 50 مگاپیکسل است. اما ردمی ۱۰ انتظاراتی که از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی وجود دارد را برآورده نمی‌كند و عكس‌های گرفته شده مات و بی‌روح هستند. برای همین به علاقه‌مندان عكاسی پیشنهاد می‌شود که بین این دو گوشی با آیفون xs max عکس‌برداری کنند تا بتوانند عکس‌های واضح‌تری را ثبت نمایند. در زمینه عکاسی پرتره نیز، آیفون ایکس اس مکس بهتر می‌تواند عکس را از پس‌زمینه جدا كند.

آیا در سال 2022 آیفون ایكس اس مكس ارزش خرید دارد ؟

با توجه به اینكه آیفون ایكس اس مكس در سال 2018 تولید شده، اما تا سال‌های اخیر همچنان توانسته است كاربران خود را راضی نگه دارد. ایکس اس مکس از نظر دوربین و قدرت سخت‌افزار اصلا كم نیاورده است. همچنین به لطف چیپست   a12  می‌تواند جدید‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها را با سرعت عالی اجرا کند.

ios15  بدون هیچ باگی هم‌اکنون در آیفون ایکس اس مکس اجرا می‌شود و تا 3 الی 4 سال دیگر نیز ساپورت خواهد شد. با این توضیحات خرید آیفون ایکس اس مکس در سال 2022 همچنان ارزش دارد. اگر به دنبال آیفونی با قیمتی مناسب بین آیفون ها می‌گردید؛ می‌تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

 

 

خلاصه و نتیجه گیری

  • آیفون ایکس اس مکس یکی از میان‌رده‌های محبوب آیفون است که هدف اصلی ساخت آن، تکمیل و برطرف کردن نواقص گوشی آیفون ایکس بود. کاربران آیفون ایکس اس مکس به دلیل طراحی نوین و کاهش نواقص در میان هم‌رده‌های آن، بسیار از آن رضایت دارند.
  • تمامی مشکلات فیس‌آیدی که در گوشی‌های قدیمی‌تر آیفون وجود داشت؛ با طراحی این گوشی اصلاح شد. همین موضوع باعث شد که این گوشی با سیستم پیشرفته تشخیص چهره وارد بازار شود.
  • این گوشی با صفحه نمایش بزرگ و دقت بالا در نشان‌دادن رنگ‌ها، جلوه بصری رضایت‌بخشی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.
  • آیفون ایكس اس مكس در مقایسه با سایر مدل‌های همرده خود از برند آیفون، در صدر انتخاب‌ها قرار می‌گیرد.
  • عکاسی با این گوشی بسیار لذت‌بخش است. آیفون xs max این امکان را به کاربران می‌دهد تا عکس‌های پرتره بی‌نظیری ثبت کنند و رنگ‌ها پس از ثبت تصویر باطراوت و واضح هستند.
  • چیپست قدرتمند a12 به این گوشی اجازه می‌دهد تا جدید‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها را به سرعت اجرا کند.
  • خرید آیفون ایکس اس مکس در سال 2022 همچنان منطقی به نظر می‌رسد. زیرا این گوشی با سرعت بالا خود، تمامی برنامه‌های جدید را اجرا می‌کند. همچنین ios15 بدون هیچ باگی هم‌اکنون در آیفون ایکس اس مکس اجرا می‌شود و تا 3 الی 4 سال دیگر نیز ساپورت خواهد شد.